Det kom en fråga..

Fick en fråga av Eva:
Jag undrar över en sak: I mängder av reportage och bloggar står det om saltvattensprej, som uppenbarligen är det hetaste nya. Det ska ge volym och stadga och den rätta rufsiga looken (inget för mig alltså som vill ha det tätt tillbakastruket från ansiktet) och dessutom är det ju naturligt (hör min ironiska röst här, naturligt är inte på något sätt lika med bra, cyanväte är också naturligt).
Men då undrar jag: Man har ju alltid fått lära sig att saltvatten sliter på håret, och man kan faktiskt se detta i samma tidningar som de som förordar saltvattensprej, och då kan det väl inte vara bra att ständigt ha saltvatten i håret?
Så jag tänkte fråga Marlen, som ju faktiskt är frisör: Hur är det med det?


Svar:
Nja det HETER saltvatten men är inte full så enkelt. Mycket bra volymprodukt även om man inte vill ha Beachrufs. Om det är naturligt nja inte fullt så som det låter. Men det beror ju på vilket märke man väljer.

Saltvatten(i havet) sliter väldigt mycket på håret. Torkar ut och drar ur färg och annat hemskt. Det vill man ju inte.
Styling produker som funkar som salt vatten 
det är ju en helt annan sak. Självklart är de mycket bättre för håret. Finns en mängd olika men gemensamt är att de alla gör håret luftigare och ngt strävare. = MER VOLYM

En av min favoriter är Ocean mist  303 från REF.

Hoppas du fick svar på din fråga.

Självklart så har vi denna på Salongen.
Välkommna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0